Samen met Jules onze klaspop leren wij heel veel nieuwe dingen!

Samen met Jules onze klaspop leren wij heel veel nieuwe dingen!

maandag 14 oktober 2013

Kleurtjes overal ...

Rood, blauw, geel en groen ... dat zijn de kleurtjes waar wij rond werken. We begonnen het thema met een verhaal over Piep de muis die 4 mooie ballonnen krijgt en er Oeps, de lucht mee invliegt. Gaan wij ook een Piep de muis maken met 4 gekleurde ballonnen?
We werken steeds 2 dagen rond 1 kleur, we beleven de kleur van de dag, zoeken blokjes om een toren mee te maken, we dragen ook kledij in het juiste kleurtje, we maken een ballon voor Piep (schilderen, kleven, stempelen en kleuren mengen) ... het werden fijne belevingsmomenten! Ook Nellie en Cézar kwamen met ons mee de kleur rood ontdekken!
(kleurtje groen (mengen van blauw en geel) heb ik jammer genoeg moeten missen door ziekenhuisopname van mijn zoontje Frenn, Juf Veronique heeft het met veel goede zorgen voor haar rekening genomen, bedankt daarvoor!)
Versje (bij iedere kleur werden twee nieuwe regeltjes aangeleerd):
Kleurtje rood, ik ben al groot!
Kleurtje blauw, ik hou van jou.
Kleurtje geel, heel heel veel,
kleurtje groen, ik geef je een zoen!











































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten