Samen met Jules onze klaspop leren wij heel veel nieuwe dingen!

Samen met Jules onze klaspop leren wij heel veel nieuwe dingen!

dinsdag 19 november 2013

Wij, van ons hoofd tot aan onze tenen!

Vanaf 12/11 werken we twee weken rond 'Mijn lichaam' ... We luisterden naar een doelied van Bobo en deden vrolijk mee.
We stempelden met onze handen ...


 
 We kleurden onze lichaamsdelen en kleefden ze op de juiste plaats ... ondertussen speelden de andere kindjes met de insteekparels.








 
We leren een liedje:
 
Dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin
dit is mijn mondje met tandjes erin
dit zijn mijn ogen, mijn oren, mijn haar
nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar!
 
 
ons versje bij dit thema:
 
Met mijn handen kan ik klappen
met mijn voeten kan ik stappen
met mijn vingers kan ik tellen van 1 tot 10!
 
speellied:
 
Pimpampeus
tik eens op je neus,
tik eens op je neus neus neus
van pimpampeus.
 
(zo met verschillende lichaamsdelen)
 
Joepie ............................ verf op onze voeten en dan afdrukken maar! Nadien in een badje met warm water, voetjes laten wassen door Juf Veronique. Dat was genieten!!!
 





























 
Vandaag kwam Juf Kathleen met Nellie en Cezar op bezoek ... we hielpen om Cezar te wassen en wasten ook onszelf met de washand!
 
liedje:
 
Mijn buik, mijn buik, mijn buik wordt nat
als ik me was onder de douche of in het bad ... (2X)
(lichaamsdelen aanpassen)
 


























 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten